Akka jagar höns

Publicerat: 2012-05-08 | Tid: 13:16:23 | Kategori: Akka | 0 kommentarer
I går kom Conny och Akka hem innan mig och Rasmus så jag missade tyvärr detta men Conny berättade det för mig när jag kom hem. När Conny gick innanför grindarna så försvann Akka väldigt fort ner emot hönshuset. Där fick han till sitt förtret se att 7 hönor var ute i gräset och inte i hönsgården. Glädje för Akka om man säger så. Conny fick tag i en sopkvast illa kvickt och satte av efter Akka. Han fick tillslut in henne i hundgården och kunde börja jaga de uppskrämda hönsen tillbaka in i hönsgården. Akka fick inte tag i någon höna, jag tycker att hon kunde tagit tuppen men tji fick jag. Han var för feg och stannade kvar inne i hönsgården....
Det visade sig att det hade gått upp ett hål i hönsnätet, förmodligen hönsen som pickat upp det och där smet de ut. Nu står det en dunk framför hålet så de inte kommer ut.

Det där med att det är lugnt på landet stämmer då inte.... :-) Och så besviken jag är att jag missade det här!




Sikken lycka det måste vart för den lilla fröken...
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: