Kantarell jakt

Publicerat: 2012-06-30 | Tid: 10:50:00 | Kategori: Vardagsliv | 0 kommentarer
Härom dagen när jag var ute och sprang så såg jag lite kantareller på vägen, stannade inte och plockade då utan kom fram till att de kan jag plocka en annan dag. I går eftermiddag var hela familjen i väg på kantarelljakt.
Conny och Akka sprang något fortare än vad jag och Rasmus gjorde. Älskar att man kan gå på grusvägar och det växer kantareller längs vägen.
 
Vi hade bilen med då det var en bit till ett av ställerna vi plockade på. Jag, Akka och Rasmus gick hem sen från det ena stället. Här är vi en kilometer hemifrån, stod och funderade på om vi skulle komma hem innan regnet kom eller inte. När vi nästan var hemma så sprang det en liten älgkalv över vägen 50 meter bort, sån tur var såg inte Akka den med en gång utan först när den var en bra bit in i skogen. Dock var det ingen älgko med kalven så jag gick väldigt fort den sista biten hem, ville inte springa på älgkon.
 
Resultatet blev 1, 5 liter kantareller, inte alls dumt det :-)
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: